Vol. 33 No. 1 >>> Темат ГДЕ МОЖЕМО ДА НАУЧИМО МАТЕМАТИКУ? – ИСТОРИЈСКИ МЕМОАР / Special Issue A THEATRE OF MATHEMATICAL HISTORY – A HISTORICAL MEMOIR
Садржај
Уводна реч гостујућих уредника
Снежана М. Лоренс, Универзитет у Мидлесексу, Одељење за математику, Лондон, Велика Британија
Оливера Ј. Ђокић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Александра М. Михајловић, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Србија
1. Повезаност сликовних и појмовних својстава угла и коцке у геометријском резоновању будућих учитеља
Оливера Ј. Ђокић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Мила С. Јелић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
Светлана М. Илић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет
2. Алгебаризација математике: коришћење оригиналних извора у настави математике
М. Р. Маса Естеве, Политехнички универзитет у Каталонији, Катедра за математику, Центар за истраживање историје техничких наука, Барселона, Шпанија
3. Бројевна права у историји математике и математичком образовању
Харалампос Е. Лемонидис, Универзитет Западне Македоније, Факултет друштвено-хуманистичких наука, Одсек за основно образовање, Флорина, Грчка
Анастасиос Ц. Голфос, Четвртa гимназијa Евозмос, Солун, Грчка
4. Абакус рачунаљка – од историје до примене у математичком образовању
Сања М. Маричић, Универзитет у Крагујевцу, Педагошки факултет у Ужицу
Бојан Д. Лазић, Универзитет у Новом Саду, Педагошки факултет у Сомбору
5. Изграђивање почетних алгебарских појмова у млађим разредима основне школе применом Фангченг методе
Александра М. Михајловић, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Србија
Ненад Р. Вуловић, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Србија
Милан П. Миликић, Универзитет у Крагујевцу, Факултет педагошких наука у Јагодини, Србија
6. Употреба проблема Абул-Вeфе за подстицање методичког знања будућих наставника математике
Кармелита Х. Пјанић, Педагошки факултет, Универзитет у Бихаћу, Босна и Херцеговина
7. Допринос Михаила Петровића Аласа развијању интересовања за математику
Мирко Р. Дејић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет, Београд, Србија
8. Како су математичари као део историје математике представљени у савременим кинеским уџбеницима математике?
Лиангхуо Фан, Државни универзитет Источне Кине, Азијски центар за математичко образовање, Шангај, Кина,
Универзитет Саутемптон, Педагошки факултет у Саутемптону, Саутемптон, Велика Британија
На Ли, Државни универзитет Источне Кине, Азијски центар за математичко образовање, Шангај, Кина
9. Где можемо да научимо математику – историјски мемоар
Снежана М. Лоренс, Универзитет у Мидлесексу, Одељење за математику, Лондон, Велика Британија
Корисне веб-локације
др Мирослава Ристић, Универзитет у Београду, Учитељски факултет