Учење енглеског језика из перспективе студената ‒ будућих васпитача
Радмила Д. Палинкашевић, Висока школа струковних студија за васпитаче „Михаило Палов“, Вршац, Република Србија, имејл: palinkasevic@gmail.com
Иновације у настави, XXXIV, 2021/1, стр. 123–134
| PDF | | Extended summary PDF |
doi: 10.5937/inovacije2101135P
Резиме: Полазећи од хипотезе да ће откривање и детаљније проучавање концептосфере студената о учењу енглеског језика мапирати поља која треба унапредити у високошколској настави енглеског језика као страног, школске 2018/19. године спровели смо испитивање међу студентима свих година основних студија Високе школе струковних студија за васпитаче ,,Михаило Палов“ из Вршца. Укупно сто двадесет пет испитаника попунило је анонимни анкетни упитник, конципиран тако да открије изворне домене преко којих будући васпитачи поимају учење енглеског језика као страног. Квалитативна анализа истраживаног корпуса омогућила је да се издвоји пет доминантних појмовних метафора различитих изворних домена за појам учења енглеског језика. Међу добијеним метафорама посебна пажња посвећена је издвајању оних које имају методички/методолошки потенцијал за употребу у настави, као и предлозима за моделовање тзв. ометајућих метафора које негативно утичу на усвајање енглеског језика.
Кључне речи: когнитивна лингвистика, појмовна метафора, ставови студената, енглески језик као страни.
Summary: Starting from the hypothesis that an identification and a more detailed study of students’ conceptual sphere regarding learning English language will result in mapping the fields in the tertiary-level teaching of English as a foreign language that need improvement, in the academic year 2018/19 we conducted a survey among all undergraduate students at the Preschool Teacher Training College „Mihajlo Palov” in Vršac. A total of 125 respondents filled out an anonymous questionnaire designed to reveal the source domains through which pre-service preschool teachers perceive learning English as a foreign language. A qualitative analysis of the researched corpus made it possible to single out five dominant conceptual metaphors of different source domains for the concept of English language learning. Among the obtained metaphors, special attention was given to selecting the metaphors with a methodological potential for implementation in teaching, as well as to the suggestions for modelling the so-called disruptive metaphors that have a negative effect on the English language acquisition.
Кeywords: cognitive linguistics, conceptual metaphor, students’ attitudes, English language as a foreign language.
Литература
- Aragão, R. (2011). Beliefs and emotions in foreign language learning. System, 39 302–313 (Beliefs about SLA Revisited). DOI: 10.1016/j.system.2011.07.003
- Barcelos, A. M. F. (2015). Unveiling the Relationship between Language Learning Beliefs, Emotions, and Identities. Studies in Second language learning and teaching, 5 (2), 301–325.
- Basaran, S. & Cabaroglu, N. (2014). Language Learning Podcasts and Learners’ Belief Change. TESL-EJ, 17 (4), 4.
- Berendt, E. (2008). Intersections and diverging paths: Conceptual patterns on learning in English and Japanese. Metaphors for Learning: Cross-cultural Perspectives, 73–102.
- Caballero, R. (2006). Journey metaphors in foreign language teaching-learning: Ways of travelling/learning in multimedia environments. Mélanges CRAPEL, 28, 201–209.
- Cook-Sather, A. (2003). Movement of mind: The matrix, metaphors, and reimagining education. Teacher College Records, 105, 946–977.
- Đorđev, I. (2014). Possible applications of conceptual metaphors (cognitive approach) to improve orthography teaching. Research in Pedagogy, 4 (1), 130–143.
- Elkılıç, G. & Aybirdi, N. (2016). Metaphorical perceptions of Turkish EFL instructors in relation to their students. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences (epsbs), 330–337.
- Ishiki, N. (2014). Trajectories of English learning: Through the use and analysis of EFL students’ metaphors. The 3rd International Conference on Humanities and Social Sciences, Prince of Songkla University. Thailand.
- Farjami, H. (2012a). EFL Students Images and Metaphors of Grammar Learning. Iranian Journal of Applied Linguistics (IJAL), 15 (1), 19–41.
- Farjami, H. (2012b). English learners’ metaphors and images of vocabulary learning. Sheikhbahaee EFL Journal, 1 (2), 75–89.
- Farjami, H. (2012c). EFL learners’ metaphors and images about foreign language learning. Studies in Second Language Learning and Teaching, 2 (1), 93–109.
- Hou, Y. J. (2013). Taiwanese EFL Nursing students’ English learning beliefs and anxiety. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4 (11), 671.
- Horwitz, E. K. (1988). The beliefs about language learning of beginning university foreign language students. The modern language journal, 72 (3), 283-294.
- Lakoff, G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In: Ortony, A. (Ed.). Metaphor and thought (202– 251). Cambridge: Cambridge University Press
- Lakoff, G. & Johnson, M. (1980). Metaphors we live by. Chicago: University of Chicago Press.
- Lin, W. C., Shein, P. P. & Yang, S. C. (2012). Exploring Personal EFL Teaching Metaphors in Pre-Service Teacher Education. English Teaching: Practice and Critique, 11 (1), 183–199.
- Kalaja, P., Barcelos, A. M. F., & Aro, M. (2018). Revisiting Research on L2 Learner Beliefs: Looking Back and Looking Forward. In P. Garrett, & J. M. Cots (Eds.), The Routledge Handbook of Language Awareness (pp. 222-237). New York: Routledge.
- Kesen, A. (2010). Turkish Efl Learners’ metaphors with Respect to English Language Coursebooks. Novitas-ROYAL, 4 (1).
- Mohebi, S. G. & Khodadady, E. (2011). Investigating university students’ beliefs about language learning. RELC Journal, 42 (3), 291–304.
- Nagamine, T. (2012). A metaphor analysis of preservice EFL teachers’ beliefs regarding professional identity. The Asian EFL Journal, 14 (2), 141–171.
- Rasulić, K., Klikovac, D. (2014). Jezik i saznanje: hrestomatija iz kognitivne lingvistike. Beograd: Filološki Fakultet.
- Sykes, J. D. (2011). Facilitating reflection on implicit learner beliefs through metaphor elicitation. Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 15 (1), 91–113.
- Thornbury, S. (1991). Metaphors we work by: EFL and its metaphors. ELT Journal. 45 (3), 193–200.