Exploring the flipped model in the CLIL geology classroom

Lidija V. Beko, Marija M. Đorđević, University of Belgrade, Faculty of Geology and Mining, Belgrade, Serbia, e-mail: lidija.beko@rgf.bg.ac.rs
Marija M. Đorđević, University of Belgrade, Faculty of Geology and Mining, Belgrade, Serbia
Иновације у настави, XXXVII, 2024/3, стр. 90–106

| PDF | | Extended summary PDF |
DOI: 10.5937/inovacije2403090B

 

Abstract: This paper explores the application of the flipped classroom model within a Content and Language Integrated Learning (CLIL) geology course at a university level. The study examines the possibility of changing language-learning habits for students with mixed language abilities. It examines the learning outcomes and test performance of students using the flipped classroom model, comparing these results with those from traditional lecture-based instruction and a combined approach. The paper is structured as follows: The introduction is followed by a section defining the flipped learning model and providing a theoretical background. Next, it discusses both the potential benefits and drawbacks of the flipped model. Subsequently, the paper details its implementation in a specific geology classroom setting. The final section outlines the research methodology, objectives, and findings. The results show that the flipped classroom model holds valid potential for successful implementation if proper preparations are completed. Finally, given the complexity of both the flipped method and CLIL, the application of the flipped method is best initiated with first-year students. Our findings confirm that the flipped model can be successfully applied in the primary stages of university education.

Keywords: flipped model, CLIL, traditional method, geology, English

 

Лидија В. Беко
Марија М. Ђорђевић
Универзитет у Београду, Рударско-геолошки факултет, Београд, Република Србија

ИСТРАЖИВАЊЕ МОДЕЛА ОБРНУТЕ УЧИОНИЦЕ
У CLIL НАСТАВИ НА СТУДИЈАМА ГЕОЛОГИЈЕ 

Модел обрнуте учионице је метод наставе који проистиче из приступа преокренутог учења, у коме се фокус ставља на аутономност и независност ученика у процесу учења. Бројне студије указују на то да тип наставе у ком централну улогу заузима наставник, а не ученик, није у складу са савременим подучавањем страног језика. Стога, модел обрнуте учионице се јавља као једна од могућих иновација традиционалне наставе, којом би се унела нова динамика у учионицу и ученицима понудиле неопходне вештине за стицање академских компетенција. Обрнута учионица је утолико кориснија јер је додатно потпомогнута методом CLIL, која постепено и плански замењује традиционални модел наставе. Циљ нашег истраживања био је да се утврди утицај примене модела обрнуте учионице у поређењу са традиционалном методом наставе. Истраживање је извршено на Рударско-геолошком факултету Универзитета у Београду. Узорак истраживања је обухватио 30 студената прве и друге године студија, у другом семестру академске 2023/2024. године. Праћени су резултати студената различитих нивоа познавања енглеског језика, на три теста знања, из области које су одабране на основу плана и програма за дати семестар на студијама геологије. На почетку истраживања су постављене две хипотезе. Прва хипотеза се бави могућношћу успешне примене модела обрнуте учионице у условима где постоје велике разлике
у нивоима знања језика. Друга хипотеза пак сматра да ће иницијална примена модела обрнуте учионице дати задовољавајуће резултате уколико се делимично комбинује са традиционалном методом наставе. Понуђена студија је потврдила обе хипотезе. У случају прве хипотезе, доказали смо да је могуће применити модел обрнуте учионице у настави са студентима са различитим нивоима језичког знања, што поткрепљују и резултати тестирања. У односу на традиционалну наставу, модел обрнуте учионице је дао резултат који је нижи за мање од 10%, док је комбинација метода дала резултат ближи традиционалном моделу. Ови резултати јасно указују на могућност и успешност примене модела обрнуте учионице у раду са студентима различитог језичког нивоа знања. Друга хипотеза је такође доказана и поткрепљена резултатима студената на тестовима. Иако је, као што је речено, традиционална настава дала највиши резултат, у случају комбиновања традиционалне методе и модела обрнуте учионице пад у броју поена је мањи од 3%. Резултати јасно указују на то да примена модела обрнуте учионице јесте могућа, али да је треба увести постепеним преласком са традиционалне на иновативну CLIL методу. Сматрамо да наше истраживање има корисне импликације на примену у пракси. Радом је доказано да је модел обрнуте учионице примењив на високошколском нивоу и да резултати показују потенцијал за даље развијање ове врсте наставе.

Кључне речи: модел обрнуте учионице, CLIL, традиционална метода, студије геологије, енглески језик

 

References 

  • Al-Abdeli, Y. M. (2017). Flipped Classes: Drivers for Change, Transition and Implementation. In C.
    Reidsema, L. Kavanagh, R. Hadgraft, & N. Smith (Eds.). The Flipped Classroom: Practice and Practices in
    Higher Education (pp. 193‒209). Springer.
  • Alrabah, S., Wu, S., & Alotaibi, A. M. (2018). The Learning Styles and Multiple Intelligences of EFL College Students in Kuwait. International Education Studies, 11(3), 38‒47.
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing, Abridged Edition. Allyn and Bacon.
  • Beko, L. (2021). Initial Application of the CLIL Method at the Faculty of Mining and Geology. Faculty of Mining and Geology.
  • Beko, L. (2023). English for geology students 1. The Faculty of Mining and Geology.
  • Berret, D. (2012). How „flipping” the classroom can improve the traditional lecture. The Chronicle of Higher Education. https://www.chronicle.com/article/how-flipping-the-classroom-can-improve-the-traditionallecture/
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class every day. International Society for Technology in Education. International Society for Technology in Education.
  • Blagdanić, S. P., i Lukić, Ј. S. (2021). Metodički potencijal modela obrnute učionice u nastavi prirode i društva. Inovacije u nastavi, 25(3), 43‒60. https://doi.org/10.5937/inovacije2103043B
  • Brame, C. (2013). Flipping the classroom. Vanderbilt University Center for Teaching. https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/flipping-the-classroom/
  • Braseby, A. N. (2014). The Flipped Classroom. IDEA Center, Inc.
  • Breckenridge, A. (2014). Experimenting with a flipped classroom in introductory geology. Superior Scholarship of Teaching and Learning, University of Wisconsin-Superior
  • Casadonte, D. (2016). The Effectiveness of Course Flipping in General Chemistry – Does It Work?. In J. L. Muzyka, & S. C. Luker (Eds.). The Flipped Classroom Volume 2: Results from Practice (pp. 19‒37). ACS Symposium Series, American Chemical Society.
  • Colomo-Magaña, E., Soto-Varela, R., Ruiz-Palmero, J., & Gómez-García, M. (2020). University Students’ Perception of the Usefulness of the Flipped Classroom Methodology. Education Sciences, 10, 275. https://doi.org/10.3390/educsci10100275
  • Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010) Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press.
  • Cunningham, U. (2017). Flipping the language classroom. The New Zealand Teacher, 43, 41‒50. https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1236428/FULLTEXT01.pdf
  • Deng, F. (2019). Literature Review of the Flipped Classroom. Theory and Practice in Language Studies, 9(10), 1350‒1356. https://doi.org/10.17507/tpls.0910.14
  • Dougan, N. (2015). From Sage on the Stage to Guide on the Side. An Action Research Project using a „flipped classroom” model. Practice and Research in Education, 67‒76.
  • Flipped Learning Network (FLN). (2014). The Four Pillars of F-L-I-P™. https://flippedlearning.org/
  • Hadžiahmetović, N. (2021). The „ups” and „downs” of the upside-down: constructivist and self-determined learning in the flipped classroom during COVID-19. Psihološka istraživanja, 24(2), 303‒324. https://doi.org/10.5937/psistra24-32493
  • Hartyányi, M., Sediviné Balassa, I., Chogyelkáné Babócsy, I., Téringer, A., Ekert, S., Coakley, D., Cronin, S., Villalba de Benito, M. T., Cebrián, C. G., Martinez Requejo, S., Garcia Jiménez, E., Manénová, M., & Tauchmanova, V. (2018). Flipped classroom in practice. Innovating Vocational Education, Erasmus+. https://mek.oszk.hu/19700/19778/19778.pdf
  • Heng, D., Pang, S. & Em, S. (2023). Challenges of Teaching Mixed-Ability EFL Classes: A Study of Two Private Schools. PROJECT (Professional Journal of English Education), 6(3), 591‒604. http://dx.doi.org/10.22460/project.v6i3.p591-604
  • Izadpanah, S. (2022). The impact of flipped teaching on EFL students’ academic resilience, self-directed learning, and learners’ autonomy. Frontiers in Psychology, 1‒12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.981844
  • Janković, N., & Buđevac, N. (2023). Students as Co-Creators in Shaping the Future of Higher Education. Inovacije u nastavi, 36(3), 37‒56. https://doi.org/10.5937/inovacije2303037J
  • Jones, J. P., McConnell, D. A., Wiggen, J. L., & Bedward, J. (2019). Effects of classroom „flipping” on content mastery and student confidence in an introductory physical geology course. Journal of Geoscience Education, 67(3), 195‒210. https://doi.org/10.1080/10899995.2019.1568854
  • Kaushik, P. (2017). Redefining Learning: Kolb’s Theory of Learning Styles with Gardner’s Multiple Intelligences. International Journal of Learning and Teaching, 9(1), 330‒339. https://doi.org/10.18844/ijlt.v8i5.1889
  • Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2016). A self-regulated flipped classroom approach to improving students’ learning performance in a mathematics course. Computers and Education, 100, 126‒140. http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2016.05.006
  • Li, R., Lund. A., & Nordsteien, A. (2023). The link between flipped and active learning: a scoping review. Teaching in Higher Education, 28(8), 1993‒2027. https://doi.org/10.1080/13562517.2021.1943655
  • Lightbown, P. M., & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. Oxford University Press.
  • Manojlović, M. R., Gvozden, M. U., & Milojičić, J. Ž. (2023). Construction and validation of learning style assessment instrument SU-19. Inovacije u nastavi, 36 (1). 1‒20. https://doi.org/10.5937/inovacije2301001M
  • Mehring, J., & Leis, A. (2018). Innovations in Flipping the Language Classroom: Theories and Practices. Springer.
  • Nazaripour, A., & Laie, S. (2020). Reverse Learning on Academic Self-efficacy and Mathematical Learning in Students with Learning Disabilities. MEJDS, 10(7), 1‒6. DOR: 20.1001.1.23222840.1399.10.0.68.7
  • O’Flaherty, J., & Phillips, C. (2015). The use of flipped classrooms in higher education: A scoping review. The Internet and Higher Education, 25, 85‒95. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2015.02.002
  • Öztürk, M., & Çakıroğlu, Ü. (2021). Flipped learning design in EFL classrooms: implementing self-regulated learning strategies to develop language skills. Smart Learning Environments, 8, 2. https://doi.org/10.1186/s40561-021-00146-x
  • Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning Styles: Concepts and Evidence. Psychological Science in The Public Interest, 9(3), 105–119. https://doi.org/10.1111/j.1539-6053.2009.01038.x
  • Perić Prkosovački, B. A., Đokić Jovin, S. V., & Brkić Jovanović, N. R. (2024). Moderating role of learning strategies through student assessment of distance learning. Inovacije u nastavi, 37(1), 75‒90. https://doi.org/10.5937/inovacije2401075P
  • Podofelsky, N., & Finkelstein, N. (2006). The Perceived Value of College Physics Textbooks: Students and Instructors May Not See Eye to Eye. The Physics Teacher, 44, 338-342. https://doi.org/10.1119/1.2336132
  • Pongračić, L., Maras, A., & Marinaca, A. M. (2022). The correlation between motivation by grades and by learning. Journal of educational sciences & psychology, 7(2), 84‒94. https://doi.org/10.51865/JESP.2022.2.10
  • Preeti, S. K. (2021). Flipped classroom: An innovative learning model in digital era. International Journal of Multidisciplinary Education and Research, 6(2), 37‒43. https://multieducationjournal.com/assets/archives/2021/vol6issue4/6-6-17-775.pdf
  • Reidsema, C., Kavanagh, L., Hadgraft, R., & Smith, N. (Eds.) (2017). The Flipped Classroom: Practice and Practices in Higher Education. Springer.
  • Sample-Lord, K. M., Welker, A., & Gallagher, P. M. (2018). Strategies for Flipping Geology for Engineers with Limited Time and Resources. American Society for Engineering Education. https://doi.org/10.18260/1-2–30996. https://peer.asee.org/strategies-for-flipping-geology-for-engineers-with-limited-time-and-resources
  • Setren, E., Greenberg, K., Moore, O. & Yankowich, M. (2020). Effects of flipped classroom instruction: evidence from a randomized trial. Association for Education Finance and Policy, 363‒387. https://doi.org/10.1162/edfp_a_00314
  • Smale, M. A. (2020). „It’s a lot to take in” ‒ Undergraduate Experiences with Assigned Reading. Impact, 9 (1).
  • Somma, R. (2022). Advances in Flipped Classrooms for Teaching and Learning Forensic Geology. Education Sciences, 12, 403. https://doi.org/10.3390/educsci12060403
  • Swensson, A. (2017). The Challenge of Teaching English in a Heterogeneous Classroom. EDUCARE, 2, 56‒80. https://doi.org/10.24834/educare.2017.2.3
  • Van Alten, D. C. D., Phielix, C., Janssen, J., & Kester, L. (2019). Effects of flipping the classroom on learning outcomes and satisfaction: A meta-analysis. Educational Research Review, 28. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.05.003
  • Webb, R., Watson, D., Shepherd, C., & Cook, S. (2019). Flipping the classroom: is it the type of flipping that adds value?. Studies in Higher Education, 46 (8). 1649–1663. https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1698535
  • Yestrebsky, C. L. (2015). Flipping the Classroom in a Large Chemistry Class-Research University Environment. Procedia ‒ Social and Behavioral Sciences, 191, 1113–1118. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.370

Copyright © 2024 by the authors, licensee Teacher Education Faculty University of Belgrade, SERBIA. This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0) (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/), which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original paper is accurately cited

Language selection
Open Access Statement
345 Open access declaration can be found on this page

Information about copyright 345 Teaching Innovations are licensed with Creative Commons Attribution License (CC BY 4.0). Information about copyright can be found on this page.
Open Access Journal
345
Indexed by
345 This journal was approved on 2018-01-22 according to ERIH PLUS criteria for inclusion. Download current list of ERIH PLUS approved journals.
Indexed by
345 University of Belgrade, Teacher Education Faculty has entered into an electronic licensing relationship with EBSCO Information Services, the world's most prolific aggregator of full text journals, magazines and other sources. The full text of Teaching Innovations / Inovacije u nastavi is available now on EBSCO's international research databases.
Indexed by
345
Ethics statement
345 Publication ethics and publication malpractice statement can be found on this page.
Follow Teaching Innovations
345   345   345